Fem snabba med en lärare!

26.09.2023

Efter ett år är det dags för fem snabba med en lärare igen, och då får vi lära känna Jens Laurell!

-Hur länge har du jobbat som lärare här på Allé?

-Sedan 2003, så det blir väl 20 år då.


-Vilket är ditt favoritämne att undervisa i?

-Jag undervisar svenska och engelska, men jag tror jag gillar engelska lite mer.


-Vilken är din favoritmat?

-Plankstek! Då får man lite av allt, plus lite trä också.


-Gick du på Allé när du var liten?

-Nej, inte när jag levde i Skåne.


-Hur gammal var du när du bestämde dig för att bli lärare?

-25 år.


Det var ungefär här Jens gav oss lite extrafakta:

-Om jag var ett djur skulle jag vara en lemur.

-På fritiden spelar jag 'Drakar och demoner'.


Tack till Jens för denna intervju, och tack till er som läser!

Kontakt: allebladet@gmail.com
 © 2022 Allébladet.
Skapad med Webnode Cookies
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång